3 nye 2018-trends på konserves, tak?

Skrevet d. August 22, 2017   Nyheder

3 nye 2018-trends på konserves, tak?

Hvad har Vild Med Dans dommerne og 2018-trends på konserves med hinanden at gøre? Og hvordan kan begge påvirke jeres forretning positivt? Svaret på dette og meget mere i indlægget herunder!

De fleste kender det – den her Ahaoplevelse, hvor noget der har været en udfordring længe, pludselig bliver fuldstændigt tydeligt og falder i hak. Og så den her undren bagefter, når man reflekterer tilbage og tænker: Hvorfor i alverden så vi ikke det for lang tid siden?

Det helt nye sort
Sådan virker trends; noget er lige pludselig blevet til ”det helt nye sort” – noget der sidste år var utænkeligt, noget som mange måske afslog som uinteressant, absurd og urealistisk. Men et sted sad der en Hr. Ford og tænkte; ”Hvis jeg spørger mine kunder hvad de vil have, siger de hurtigere heste”, og som herefter formåede at eksekvere så effektivt på sin idé, skabe så stærk en trend, at automobilen endte som allemandseje, som et household brand.

Kvalt i egen succes
Automobilbranchen er et ypperligt eksempel på min pointe her. Den startede som en innovativ revolution i verdensklasse, og er nu ved at uddø fordi den er druknet i sin egen succes, og begyndt at tænke business as usual. Branchen bliver i den grad ”disruptet”, og ser ud til at konvertere indtil en branche, hvor det eneste der overlever fra det gamle paradigme er, at mennesker skal transporteres fra A – B; resten er el, selvkørende osv., og det er nu teknologi-virksomheder, der fører kapløbet. Ender vi mon et sted, hvor folk ganske enkelt forlader deres biler, hvor de står, og ikke kommer tilbage til dem igen?

Med på omsætnings-bølgen
Men trends leveres selvfølgelig ikke på konserves til kr. X,- pr. stk. Enten skal vi selv udvise ”Ford mod” og styrke og være trendsetters, eller også skal vi udvikle en helt utrolig næse for øjeblikket, og evne at gribe andres trends i det helt rigtige øjeblik, og så ellers derfra ride med på omsætnings-bølgen. Hos prosellers tror vi i virkeligheden på, at en sund blanding af begge elementer, er den ”rigtige” vej at gå.

Vild med dans
Også i 2018 er det helt afgørende for os alle sammen, at vi forstår hvor forbrugerens opmærksomhed er henne. Hvad optager dem? Hvad vil de have? Hvad belønner de med omsætning, og hvad straffer de os for at gøre? Men samtidig også at have en plan for, hvordan vi hver især vil sætte trends i gang, som alle konkurrenterne jagter, og derfor altid vil have lidt dårligere timing omkring, end vi selv har.

Dansen om succes i 2018 ER gået i gang, og vi inviterer dig hermed til at ”teame op”, og vinde konkurrencen sammen.